In de zorg is samenwerking en communicatie van levensbelang. Goed samenwerken en communiceren kun je verder ontwikkelen op basis van CRM. Op 1 november leren we van deskundigen en van elkaar hoe je CRM als kwaliteitsinstrument in de zorg invoert en kunt zorgen voor blijvende effecten.
Er zijn voordrachten over onderwerpen als:
• |
Wat is het blijvende effect van teamwork voor de kwaliteit van zorg en hoe meet je dat? Een wetenschappelijke evaluatie uit Erasmus MC. |
• |
Hoe motiveer je de investeringen die nodig zijn voor de implementatie van CRM? Een casestudie van Shell. |
• |
Wat zijn de ervaringen met blijvende borging van CRM in het Westfriesgasthuis en Waterlandziekenhuis? Geboortezorg een jaar later. |
• |
Wat is de toekomst van CRM in Safety II, van het vermijden van incidenten naar continu verbeteren van de veiligheid. |
Daarnaast zijn er drie interactieve workshops over het meten van het functioneren van professionals in teams, over het sturen van het CRM implementatieproces en over patiëntparticipatie als succesfactor bij implementeren van teamwork.
Tenslotte wordt ook dit jaar de Zorgen voor teamwork Award uitgereikt.